Merlina's fotoblog
dinsdag, oktober 26, 2004
 
Verhuis

Gisteren nog een kast gaan ineen kloppen in het huisje. Yep ineen kloppen. het was 1 van onze "kleerkasten". Plankjes tussen twee houten staandersdingen vijzen was totaal geen probleem. De Pigi heeft zelfs flinkjes meegeholpen :) Maar toen er zo verstevigende ijzeren(?) baren aan de achterkant dienden bevestigd worden zaten we met een probleem: de Ikeamensen hadden vergeten er gaatjes voor te boren. Maar dat was al vlug opgelost toen ik de Ikea-hamer zag liggen op de grond. Terwijl mijn liefje de staven vast hield sloeg ik er lustig op los en nu is er al 1 kleerkast klaar. En ook onze beide hangrekjes voor in de kastkamer zijn klaar: de schattie heeft die helemaal alleen in elkaar geprutst. Whiiiiii. Helaas heeft 1 ervan het niet overleefd. Maar met een beetje tape is dat zo te verhelpen. :)

Gisteren ook bij het liefje blijven slapen wat dus wil zeggen dat ik 's morgens de trein terug naar Kortrijk neem. En omdat ik het beu ben om steeds ticketten te kopen voor niks doe ik dat dus niet meer. Ik heb een nieuwe strategie ontwikkeld: je stapt zonder ticket op de trein en dan zit je de hele reis met het geld in je handen. Komt de conducteur niet dan heb je niet betaald. Komt hij wel (wat altijd zo is als je geen ticket hebt) dan lijkt het alsof je al die hele tijd wou betalen. Helaas alleen toe te passen op overvolle treinen. Heb je als excuus dat je moeilijk over al die mensen kon klauteren om de conducteur te zoeken.
Maar deze morgen (toen ik geen ticket had, du-uh!) was er wel een heel dom exemplaar van die rare soort "conducteurs" op de trein Ik zat flinkjes klaar met mijn centjes, als een brave burger bereid om te betalen maar nee. Hij zei dat een ticket duurder is op de trein en dat het jammer wasa dat ik hem niet opgezocht had toen ik ed trein opstapte. Ja hallo als ik hem had gezien dan had ik wel op het andere deel ingestapt. Dus werd het een duurder kaartje. Zei em.
Ik betaalde evenveel als aan het loket. :)
|
Comments: Een reactie posten

<< Home