Merlina's fotoblog
zondag, juli 18, 2004
 
Dinsdag 6 juli 2004

Om op tijd te kunnen vertrekken naar mijn verre en exotische reisbestemming ging ik de nacht ervoor doorbrengen bij Evelien waar ook haar vriendje en haar beste vriendin met vriendje gingen maffen. Vijf mensen, twee bedden, 1 kamer. Ik kwam terecht bij evelien&boytoy in het dubbelbed, de andere twee mochten een enkel delen. Na wat geschuifel en heel wat gegiechel -ook van de boytoys- kon de nacht beginnen. Gesnurk, dekengesteel, beren naar elkaars hoofd gooien, het kwam allemaal aan bod.
Middenin de nacht kwam ik wakker van een groteske beweging van mijn bedgenoot die geschokt heel piepend lag te ademen. Nietsvermoedend viel ik opnieuw in slaap.
's Ochtends moest Evelien iets bekennen: ze kon zich niet meer inhouden toen ze mijn sexy lijfje zag liggen in haar bed en ze heeft me in haar armen gehouden en liefdevol gekust op mijn schouder... Ok ja misschien niet. Ze heeft mij wel vastgehouden en ze heeft mij gekust op de schouder, maar ze dacht dat ik haar liefhebbende vriendje was. Zegt ze. :)

Swat na die nachtelijke epistels was het tijd voor een uren durende rit in de auto, met gerief zeulen, tentjes opzetten enzoverder enzovoort. Daarna gingen we van onze kampplaats naar Flor-en-ville om S en J te gaan oppikken die helaas niet meer in de afgeladen volle auto konden. Mij konden ze nog net tussen twee grote trekrugzakken squizen dus was er al helmaal geen plaats voor nog twee man.
In de stad inkopen gedaan en 's avonds een heerlijke BBQ gegeten, verzorgd door J, de chefkok van dienst. Lekker Roseetje bij het eten, 'beetje' tipsy in mijn bed.

woensdag 7 juli 2004

Brunchen, want voor een ontbijt zijn we te laat op. De lucht ziet er wat beduimeld uit maar we beslissen toch om met z'n allen te gaan kajakken. Teams worden opgesplitst naar 'wij willen ploeteren in het water', 'wij willen helemaal niet nat worden' en 'ik wil degene die willen ploeteren pesten'. Natuurlijk kantelen degene die niet nat willen worden het eerste om en weigeren de ploeteraars om in het water te gaan omwille van de vele bloedzuigers, krokodillen en meer exotische diertjes die men vindt in de verre Ardennen. En ja na een goed uurtje begint het te miezeren, en daarna begint het goed door te regenen. Het was koud, het was nat en achteraf was er bij sommigen spierpijn en bij anderen gewoon ongenoegen omwille van de watergebeurtenissen.
Een lekkere chocomelk en een warme douche later werd er beslist om naar de stad te gaan eten (spaghetti, macaroni, lasagne, ...) EN om inkopen te doen om onze nachtelijke eetlust te temperen. (lekkere croques werden geserveerd rond middernacht) Bij het kampvuur van die avond werd een nieuw werkwoord ingeoefend
'drinken':

drank

drinken

dronken

alsook de tafel van zeven bij een leuk drankspelletje. Een spel waarbij je de getallen afloopt en je de veelvouden van zeven en getallen waarin een zeven voorkomt overslaat. Zeg je toch 1 van deze getallen dan salamander je een jeneverglaasje sterke drank of de alcohol die voorhanden is. Alleen de boytoy van Evelien meent dat hij een 'beetje' zat was, de rest had eigenlijk niet genoeg gedronken. :)

donderdag 8 juli 2004

Opnieuw brunch. Daarna wordt beslist om Eveliens wens te inwilligen: gaan zwemmen. Ik haat zwemmen dus ik beslis om in de cafetaria boekjes te lezen, briefjes te schrijven, ...
Aangekomen in het zwembad komt ons gezelschap tot de constatie dat het een open zwembad is. Een koud open zwembad. Na wat geplons gaan we in de cafetaria videospelletjes spelen en tarzan kijken om uiteindelijk te gaan bowlen in de stad. Helaas, helaas driewerf helaas het bowlingcafé is maar open de vrijdag, zaterdag en zondag. Dan maar gewoon op café. De bestelling wordt gegeven, Evelien wil betalen en.... haar portefeuille met haar volledige budget in -zo'n driehonderd euro- zijn verdwenen. Haastig vertrekken Evelien en haar boytoy naar het zwembad om daar onze parkeerplaats, het zwembad, de cafetaria en onze bewandelde wegen uit te kammen. Het irritante mannetje die ons stalkte tijdens de videogames wordt aan de tand gevoeld, de cafébaas beschuldigend aangekeken, maar zonder buit keren onze helden terug van hun queeste. Beteuterd worden de pintjes en cola's uitgedronken. Cardstop wordt gebeld. Tot E's Boytoy plotseling onder tafel springt en triomfantelijk met Het Gezochte Item tevoorschijn komt.
Na een dag vol vele avonturen gaan onze vrienden terug naar hun tentjes waar ze hun kampvuurtje opstoken, hun avondmaal (pizza's) klaarstoven en plannen maken om deze avond ZEKER souflé te spelen (kaartspel waarin kaarten omvergeblazen worden en waar alweer gedronken wordt).
Het laatste stukje pizza zit nog maar net achter onze hagelwitte kiezen als een stortbui over ons losbarst. We vluchten onder ons zeil maar door de wind zitten we daar niet echt droog dus trekken we maar richting onze tentjes. Geen souflé maar opnieuw het zevenspelletje. Dat begint te vervelen na ronde zevenhonderdachtendertig. Er wordt beslist om een bepaald geluid te zeggen voor de veelvouden van zeven en een ander bij de getallen waarin een zeven voorkomt. Als er een zeven in voorkomt en het is een veelvoud van zeven dan zeg je beiden. Allemaal heel verwarrend,vooral voor S die de meeste drank mag opsoeperen. En dan heb ik het nog niet over de regeltjes die tijdens het spel worden uitgevonden waardoor er nog meer gedronken wordt. Maar ook het klankspel gaat vervelen. Dus daarna spelen we 'Ik ga op reis en neem mee'. Allemaal heel leuk en heel dronken. De flessen wijn, jenever, champagne, passoa, champagne, ??? moeten eraan geloven. Boertige grappen rond uitscheidingen van het menselijk lichaam, moonshots en foto's van plassende mensen zijn schering en inslag. De climax is natuurlijk het spel bij uitstek van dronken mensen: 'waarheid, durven of doen' dat gespeeld werd in een tent. 1 klein tentje met vijf mensen in, omringd door het geluid van neerstortende regen en het geloei van de wind. Helaas abrupt afegbroken door het maagdraaien van E's Boytoy.

vrijdag 9 juli 2004

Tentjes afbreken in de regen, ontbijten in de regen en trein nemen in de regen. Mijn vakantie afgebroken door wakke kleren, de kilte die in mijn botten was geslopen en de hoofdreden: het gemis van mijn schattie!!
Na vijf uren in de trein lag ik in de armpies van mijn lieve Pigi wilde plannen te maken voor een tocht naar de Fnac om mijn resterende centjes te besteden aan DVD's (o.a. better than chocolate) en boeken (Kruistocht in spijkerbroek, Het geheimzinnige voorval met de hond in de nacht). Whiiiiiii!!!

|
Comments: Een reactie posten

<< Home