Merlina's fotoblog
maandag, juni 21, 2004
 
Whaaaaaaa

Na een weekendje blokken en zonder PC -ja ik ben er voor gegaan!- had ik gehoopt om schitterende resultaten te behalen voor de vakken psycho en verzorging...

Ik kom 's morgens een uurtje te vroeg toe zodat ik met mijn klasgenootjes kan zagen hoe verschrikkelijk blokken wel is en om al eens te horen welke vragen er al gesteld zijn.
De vragen vielen mee en ik wist dat ik mijn leerstof beheerste dus dat zat wel goed. Tot plots Flavie twee papiertjes bovenhaalt en begint over persoonlijke benaderingen en iets van Freud (*zucht* ik dacht al, raar dat we die niet gezien hebben). Die papiervodden noch de lettertjes die hun witte opppervlakte bezoedelden had ik gezien. *Paniek!!!!!* Vlug doorlezen en dan binnen voor Het Examen.
Ik trek een vraag en lap ik had het zitten, vraag 2: bespreek de persoonsgerichte aanpak blablabla... Het enige wat ik nog wist was: empathie, vertrouwen en respect voor andermans gedrag. Door die idiote vraag helemaal van mijne melk waardoor ik een simpele vraag "hoe begeleid ik een jongere met autisme" verkloot. Schwone stik'n!! BTW de sleutelwoorden die ik vergeten was waren: structuur in tijd, ruimte en handeling! Die ik wist toen ik op de trein naar huis zat. *Flipt door immense frustratie*

Maar gene paniek er was nog een examen: verzorging. Ik was de enigste in de klas die zoveel verzorging heeft gehad op haar stage, mijn ma is verpleegaspirante en mijn pa is brandweerman en heeft jaren met de ambulance meegereden. Als dat niet anders dan goed kan gaan...
Ik trek een vraagje, mijn leerkracht bekijkt ze om te kijken of ik geen hulpmiddelen nodig heb en -lap- zegt ze:"Je hebt wel een moeilijke vraag." Grrrrrrr...
Brandwonde uitleg bijna versuckt, gelukkig tijdig gemerkt dat een van zijn 9-zones volledig verbrand was *fwiew* en met een aantal sturende vragen van de leerkracht het er zo-zo vanaf gebracht. U bent heel erg bedankt mevrouw "leerkracht van verzorging". :)


Anyway ik zal wel niet compleet gebuisd zijn en zoals de lerares van psycho zo behulpzaam zei:"U hebt nog overschot van het vorige trimester." Bedankt. :-/

Maar ik laat mij niet kennen. Ik ken mijn sociale vaardigheden goed, ik zal die whiskeyfles eens gaan verbazen si! :) :)


|
Comments: Een reactie posten

<< Home