Merlina's fotoblog
dinsdag, mei 11, 2004
 
De overbuur

"Die van hierrechtover" zat vandaag bij ons thuis. Een vriendelijke dame waar ik altijd beleefd een goeiedag tegen zeg. Maar gisteren... gisteren niet.

Gisteren stond een camionette van het Blok de affiche van de vrije meningsuiting te verscheuren. (Ze hebben op tijd ingezien dat ze daar eigenlijk niet voor staan.) Ik dacht:"Ah de buren hebben wat hersencelletjes bijgekweekt en/of beslist ze eens te gebruiken. Die idioot grote afzichtelijke posters op immense houten plakaten worden verwijderd". Helaas, nu prijkt er een "minder lasten, meer Vlaanderen" affiche. Als ik uit mijn raam kijk zie ik ze afsteken tegen een straat waar een kleurrijke bende kinderen speelt.

De Vriendelijke Dame zei "hey" in onze woonkamer en beleefd hey-de ik terug. Meteen daarop verzuchtte ze en zei:" ah ik dacht al... gisteren stond je nogal vies te kijken en ze heeft gene goeiendag gezegd. Ja ik kan ukik daar wok nie aandoen ee, tis mine man die dat daar wil zetten. Ik stemme daar nie voor zunne". Neen mevrouw daar stemt u niet op, vorig jaar ging er namelijk een mini-postertje met Uw keuze: de tsjeven. Tsk!
|
Comments: Een reactie posten

<< Home