Merlina's fotoblog
zondag, februari 01, 2004
 
Derde eurosongvoorronde

Of de voorlaatste. Binnenkort weten we dus of Nicole en Hugo genoeg punten gesprokkeld hebben om ons nog eens te verblijden met een optreden in de finale. Maar deze avond treden de volgende kandidaten aan:


1. Astrid "don't stop the music"
Bekend van Idool 2003. Voor mij had dat avontuur iets langer mogen duren maar Nina 'X-factor' Deman was bang dat de piemeltjes van de mannelijke bevolking zich bedreigd gingen voelen door haar performance. Plotsklaps was dit ook zo, exit Astrid. Vanavond brengt ze ons iets disco-achtigs waarmee ze een ticket naar de eeuwige roem hoopt te halen, als het even kan begint ze met het veroveren van Istanbul. We zulen zien...

2. Rafaelle "freakin' destiny"
Onze Italiaanse 'loverboy' waagt nog eens zijn kans. Na het verschrikkelijke in-welke-taal-zal-ik-eens-zingen?-avontuur van 2002 heeft hij er nu Fred Bekky bijgesleurd en zal hij Ricky Martin faken met iets Latin pop rock-achtig.

3. The Acrolls "the hapy song"
Of de favoriet van Simpele Duif (naast Spring natuurlijk!). Ik persoonlijk ken ze niet, maar ze gaan voor iets Folky in combinatie met gitaarpop. Dat belooft!

4. Roxanne "television game"
Het kind zou al moeten bekend zijn van een cover van Whitney Houston en nog wat radiohits maar bij mij doet ze geen belletje rinkelen. En toen ik een stukje hoorde van haar liedje op radio Donna was de enige reflex: zappeuuuuh! Nui ja wie weet heeft ze een verrassende act.. Hmmm

5. Garry hagger "I will choose you"
Sinds '95 valt hij ons lastig met charme-ballades waar de meekes van kwijlen. Help! Ik hoop dat hij ferm het deksel op de kin euh neus krijgt van de jury!(flauw, i know)

6. Marjolein "say love"
Brengt 1 van de schrijfels van de beroemde gebroeders Paelinck die dit jaar 'maar' goed zijn voor een vijftal songs. Say love zou een mix van funk en gospel moeten zijn. Mijn verwachtingen zijn alvast heel hoog...

7. Spring "Jan zonder vrees"
Whiiiiiiiiiiiiii!! Go spriiiiiiiiiiiiiiiiiiing! Tjah je bent fan of niet! :)
Helaas vrees ik dat ze een verschrikkelijk nummer hebben gekozen voor eurosong, maar jah... Twordt sowieso een radiohit, zoals alles van spring... :)

Dat waren ze alle 7. Laat ons hopen dat het publiek wat meer openstaat voor wat kritiek op hun favoriet en dat Bart Peeters niet steeds probeert 'Mister Good News' te zijn....
|
Comments: Een reactie posten

<< Home