Merlina's fotoblog
zondag, februari 08, 2004
 
De laatste eurosong voorronde

Lees nu alles over de kandidaten van vanavond, de recensie vind je na de uitzending bij Piglet omdat deze reporter te moe is om dan verslag uit te brengen...

1. Eva met "angels"



Toen ik -alweer- het woord 'ballade' las, had ik zoiets van: afgeschreven! Zeker toen Eva haar nummer voorstelde en zei dat het over een 'gekwetste ziel' ging.. Maar ik moet toegeven dat het liedje wel iets heeft, iets fris en niet dat zagerige dat de meeste Eurosongballades over zich hebben.

2. Sodapop met 'Time to party'



Ofte de boysband die bekend is van het 'hitje' "You're my angel" deze zomer. Helaas voor hen is met deze zin al de doodsteek gegeven, een boysband doet het meestal niet zo goed op eurosong zelf en ik betwijfel dat iemand van de jury dit fake-gedoe fantastisch gaat vinden. Behalve misschien Andre Vermeulen die gniffelend zal vertellen dat hij ze wel 'leuk' vindt, bijgevallen door Dana Winner die ons ev. weer verrast door te vertellen dat 'je het mss niet meteen verwacht van haar maar dat ze dit eigenlijk wel tof vindt' ofwel omdat ze weigert om haar collega-showbizzers af te breken. Wat zeker is, is dat Bart Peeters het weer allemaal beregoed zal vinden, alleszins toch op TV. *zucht*

3. Amaryllis met "god in alle eenvoud"



Zij zegt over haar liedje dat ze 'het andere Nederlandse lied brengt', ik zeg dat het verschrikkelijk is. Een liedje over god?? Hellup!!! ik vrees dat het niet echt mijn ding is.

4. Peter Elkins met "cry love"



Hij probeert ons voor de tweede keer te overhalen dat hij DE kandidaat is voor het Eursongfestival, maar ook deze keer overtuigt hij volgens mij met zijn 'gezongen liefdesbrief' niet helemaal. De gast kan zingen, maar het lieke heeft het gebrek waaraan ik mij al de hele tijd erger sinds ronde 1: het nummer is afschuwelijk! De'r zit nu eens niks in dat verrast!

5. Natalia met "higher than the sun"



Of volgens mij de eigenlijke winnaar van Idool2003. Fantastische stem, en ze doet leuke dingen op het podium. Helaas vrees ik een beetje dat ook zij aan het-verkeerde-liedjes-syndroom lijdt. Volgens mij is het net iets te up-tempo, net iets teveel beat erin. Jammer!! Ik had ze graag zien shaken in Istanboel.

6. X-elementz met "innocent"



Tweelingbroers die iets Amerikaans R'n B-ish brengen over een meisje die eigenlijk niet zo 'innocent' is als ze zich voordoet. Toen ik ze hoorde vertellen over hun nummer op de radio -ook in het liedje is het terug te vinden- had ik zoiets van: twee schoolboys die ff stoer komen doen opt podium maar die eigenlijk het liefst samen met mama op de bank tv zitten zien.

7. Barbara Dex & Alidus Hidding met "one life"



Barbara vertegenwoordigde ons landje al eens in 1993 en deed het niet zo goed, nu wil ze bewijzen dat ze weet wat een Eurosongliedje inhoudt. Jammer voor haar, maar ik denk dat Vlaanderen samen met mij het net iets te main stream zal vinden. Tenzij ze ons overtroeft met een spetterende act, of een jurk de Barbara Dex Award waardig :)

Dit waren ze allemaal, vanavond weten we wie er naar de finale gaat op 15 februari EN of de petitie voor Nicole en Hugo iets uitgehaald heeft.
|
Comments: Een reactie posten

<< Home