Merlina's fotoblog
donderdag, januari 29, 2004
 
Nog meer van dat: Eurosongvoorrondes in Nederland

Een ietwat ander concept: de kandidaten brengen eerst elk een stukje van een door hun gekozen 'bekend' eurosongliedje. Vind ik wel cool. De Nederlanders maken ook gebruik van twee presentatoren, 1 'on the field' die samen met de kandidaten de jury trotseert en eentje die de green room onveilig maakt. De dame die de zangers begeleidt was gekleed in een verschrikkelijk truitje waar allemaal kaarten opstonden (waar is Fuckfashion als je ze nodig hebt??) en immens lange botten die over haar knie kwamen, in 1 woord afschuwelijk! Maar laten we het over de deelnemers hebben

1. William
Hij bracht eerst 'Waterloo'. Ie zingt leuk, maar het swingen met het danseresje zou ie beter laten.
Zijn eigen nummer love me, don't leave me was wel leuk. Het achtergrondkoortje, met groene laarzen aan (Fuckfashion??) kwam heel sterk naar voren gelopen en nam dan verscheidene poses op het podium aan wat ik persoonlijk erg sjiek vond. De vent zelf had zo wat de gigolo-verleider-looks waar hij gebruik van poogde te maken, de jongen kwam heel verlegen over... Wel leuk melodietje maar niet echt een speciaal lieke.

2. Kaysee
Bracht bij zijn eerste verschijning al het woord 'charmezanger' bij me los. Hij heeft ooit Paul Anka gesoundmixt en daarbij zijn hoofd aan de camera gestoten, zet daarbij dat zijn liedje over een soldaat gaat en... Yep de link met Chris D(ebiel) Morton is vlug gemaakt, de vent zijn plaatje is in donnatermen gekraakt.

3. Bas en Joel samen met Voice Male
Of twee 'Idols' die samen met een Belgisch a capella groepje ervoor gaan en dat goe doen!! Hun imitatie van 'hemel en aarde' was heel goed al mochten ze er van mij dat duogezang, waar de ene iets anders zingt dan de andere, deruit laten. Hun eigen nummer Celeste is wel iets waar ik van houd, maar ik denk dat het misshien iets te braaf is voor eurosong.

4. Mandy, de tandartsassistente
Ook hier had ik graag Fuckfashion's oordeel over gehoord.. Die kleren trokken nui es op niks! Het kind had een mutske aan met van die glitterspiegeltjes op.. Ze had ook heel coole dansers ingehuurd om de aandacht wat af te leiden van het inhoudsloze dance/popnummertje, helaas is ze er niet echt in geslaagd.

5. Judith
Zaaaaaaalige stem, zaaaaaaaaalig lieke!! Ik hoor haar wel liever gitaar spelen in samenspel met haar stem, maar die piano was ook niet mis.. Het 'nananananana' stukje vond ik het enige minpunt.

6. Yellow Pearl
Een groepje waar twee record companies om vechten... Wat je ook een beetje ziet aan de sterallures van de band (toekomen in een limo??), beetje arrogante zanger MAAR een tof lieke. En een van de weinigen met schone kledij aan.. bij de anderen was er wel altijd is dat verkeerd zat. Zei Merlina, Fashiongoeroe in de maak :)

Dit waren de kandidaten van de tweede voorronde, de eerste heb ik helaas gemist.
Persoonlijk zou ik voor deze volgorde kiezen:

1. Judith
2. Bas en Joel
3. Yellow pearl
4. William
5. Mandy
6. Kaysee

De uiteindelijke finalisten weet ik nog niet, die volgen wat later, want in Nederland geeft de jury zijn uiteindelijke oordeel samen met de kijkers (wat ik eerlijker vind). Zoals je gemerkt hebt ook 1 kandidaat minder omdat er van elke voorronde 1 iemand geselcteerd wordt voor een soort bis-ronde... Wel 'top'.. :)
|
Comments: Een reactie posten

<< Home