Merlina's fotoblog
zondag, januari 25, 2004
 
Eurosong voorronde 2

Ook vandaag weer een kritische bespreking van de kandidaten van vanavond..


1. Quatro "Never say goodbye"

De formatie Vanda Vanda met een man minder. Ze brengen net als vorig jaar een poppy nummer en zullen volgens mij net als vorig jaar afgaan. Der is maar een lid van de groep die fantastisch kan zingen en volgens mij beter een solocarriere begint, voor de rest heeft de band alleen fake-smiles te bieden.

2. Kurt "My heart"

Broertje van Helmut Lotti. Verschrikkelijke wannabe, met een 'zelfgeschreven balade'. Dit gegeven zorgt er altijd voor dat mijn haren gaan rijzen. Net als die van de jury, ons Marcel int bijzonder. :)

3. Sofie Van Mol "kerosine"

Een stevig rocknummer van Evi uit Spring. Alleen daarvoor verdient ze al mijn stem, hoewel ik vrees dat haar liedje iets te licht weegt voor eurosong.. Ik geef ze het voordeel van de twijfel.

4. Raf Van Brussel "Chemistry"

Alweer een kandidaat die het allemaal al eens heeft meegemaakt, de voorrondes dan. Maar het zal opnieuw een 'Njet' zijn, hoop ik want naast Chris D(oof) Morton is hier alweer een kandidaat voor Mister Fakesmile 2004 samen met de leden van Quatro natuurlijk.

5. Clic "vieze oude venten"

Toen ik het liedje hoorde op Donna zat ik spontaan mee te wuppen op mijn (bureau)stoeltje, maar ook hierbij denk ik niet dat ze geschikt zijn voor Eurosong, want als je in het Nederlands zingt moet je al een hele goeie act hebben om op te vallen in Turkije. En zoals ik al zei: we gaan voor beter dan vorig jaar en toen waren we 2e...

6. Biba Binoche "je chante pour toi"

Ofte Betty van Big Brother. Ik ben grote fan van Biba maar ik denk dat ze het verkeerde nummer gekozen heeft. Het is niet hard genoeg met flauwe arrangementen. De vorige single had een krachtigere beat en was heel dansbaar, dit vehikel is maar een flauw afkooksel.

7. Elsie Morais "Amore loco"

het wordt omschreven als 'een reggaenummer met heel wat hedendaagse klanken'. Hopelijk wordt het geen belle perez wanna be toestand...

Dit zijn de kandidaten voor vanavond, we zullen zien wie er met Xandee naar de finale mag...
|
Comments: Een reactie posten

<< Home