Merlina's fotoblog
dinsdag, december 30, 2003
 
Twas me weer het dagje

Vanmorgen heel vroeg opgestaan om (weeral) voort school 'iets' te doen. Ik dacht dat het vakantie was maar kom. We, een zestal mensen van mijn klas, moeten tegen maandag een boekbespreking inleveren. Voor die reden moest ik mezelf uit bed borstelen, veels te vroeg, om in het stationscafé dingen te bespreken over een boekje dat ik nog niet gelezen heb. Stoute ik!

Daarna op zoektocht naar het ideale geschenk voor de misses....

Even tussendoor: ik ben aan het luisteren naar de top 2003 op donna en het is verontrustend hoe Le Vent de Lowe meezingt. Neen niet met de goeie songs maar met o.a. Celine Dion (wat zal boezemvriend Baloo daar op zeggen???) en Eminem. En dit na Frans Bauer... Het gaat bergafwaarts met Le Vent de Lowe... Er moet dringend nog eens geoefend worden met Les Mysteres...

Maar ik was dus op zoek naar het ideale cadeautje... ik heb het niet gevonden. Ik heb geen flauw idee wat ik mijn liefje moet geven en als ik dan iets weet hebben ze het niet (meer). Pffffff!

Daarna richting Kortrijk voor nog meer shopgewoel. Rare dingen kruisten het pad van Piglet en ik....
Op de bus naar Kortrijk zaten een bende pubers vermomd als oude mensjes... Er stapte een dame op die met veel lawaai en nog meer gezucht ging zitten op een stoeltje dichtbij de chauffeur. Twee haltes verder stapte ze af maar ondertusssen had ze wel voor de gehele bus verteld hoeveel keer ze al aangerand en/of verkracht is geweest. Ik hoorde het namelijk niet zo goed omdat de oudere heer en dame voor mij aant roddelen waren over de klagende mevrouw in kwestie; dat ze zich aanstelde, enkele opmerkingen gingen over het feit dat "het geen wonder was" dat ze dat had meegemaakt... Toen ze afstapte zuchtte ze nog luider en vroeg aan de chauffeur of hij haar niet wou helpen (wat hij niet deed). De bejaarde meneer voor mij schoot in een bulderende lach, de zuchtende dame deed verontwaardigd en zei tegen de chauffeur: "ge zoet me beter elp'n zie je da ni??". Toen ze er -eindelijk- af was en de deuren van de bus gesloten waren, startte de bestuurder niet meteen, maar begon te roddelen. Alle oudere mensen deden enthousiast mee. Erg!! 1 van de opmerkingen was: geen wonder dat ze al zo veel keer verkracht is geweest, zo aanhankelijk.. Erg erg erg!!! Ik dacht dat oude mensen op de bus tenminste vriendelijk waren voor elkaar. Ge weet wel zodat ze samen kunnen roddelen over de "jeugd" die hun plaats niet wil afstaan enzo....

Maar mijn busavonturen waren nog niet voorbij. Piglet en ik waren getuige van het overleveren van een "pakje". Een vrouw deed de bus stoppen aan een halte, legde daar haar tas en stapte weer op. Een man kwam aangehold... Spannend!!!! Als er vanavond ergens een bom ontploft, of mega-gedeald wordt... Ik was getuige!!!! Ik kan daders herkennen!!
|
Comments: Een reactie posten

<< Home