Merlina's fotoblog
vrijdag, december 12, 2003
 
Ik wist niet dat ze nog bestonden

de karikaturen onder de karikaturen. ik dacht dat het verzinseltjes waren van mensen die graag opvielen, ik dacht dat het alleen maar stripfiguurtjes waren want zo zijn mensen niet, ik dacht..... Ik dacht verkeerd. Ze bestaan.
Het subbedutje -de seut dat ze zeggen- met het kapsel van haar betovergrootmoeder die braaf de stuttjes -boterhammetjes voor de niet-Westvlamingen- van mama opeet en daarbij een appelsapje uit brik drinkt terwijl ze angstig naar de gevaarlijke wereld kijkt. Ja zelfs met het verplichte brilleke dat al 20 jaar uit de mode is... Respect heb ik wel voor het kind, ze keek mss wel angstig naar iedereen maar ze schaamde zich duidelijk niet voor haar gedateerde uiterlijk. Had ik ook maar zo veel moed dat ik een ECHTE 'fuck you!!!' zei tegen al die modeverschijnselen die mij geld kosten... Niet dat ik een modefreak ben en mij iedere maand een nieuwe garderobe aanschaf, maar ik zie er graag goed uit. Kan ik er aan doen dat wat ik graag zie juist in de mode is!! :) :) OK als ik iets mooi vind blijf ik dat mooi vinden en blijf ik het dragen tot het mij tegensteekt, zelfs al is het 'so last winter'... Dat is mijn persoonlijke 'Fuck you!' naar de mode.
Maar nadat ik van deze shock bekomen was kwam er nen 'echte' vent opgestapt met zijn lief alias mama en het vriendinneke van da lief. Je hoort het al, hij was zo een typische macho die in zijn lief gewoon een tweede moeder zoekt, het leuk vindt om op de grond te spugen (is daar een seizoen voor?? het valt mij meer op dan anders, de spugende mede-mens..) en effectief rond te HANGEN. Die gast had een lange paardenstaart (hoe kan het ook anders?) en zat niet bij zijn lief en aanhangsel. Ik zat in de rokerscoupé omdat ik verslaafde klasgenootjes heb en wel enig gezelschap apprecieer.. Plots roept die pee voor de gehele wagon: "Sabrina geft e kjé e sigarette!" Ik kan begrijpen dat je als stoere man niet wil gezien worden met giechelenden bimbo's ook al is één dervan ui lief, maar aub hou dat imago ook recht door ui eigen sigaretten bij te houden. Want hoe zielig is het niet om dan toe te geven dat je toch bij die 'American High School Girls' hoort????

Soit ik heb eens goed gelachen, want de trein.... da's een zoo op zich!
|
Comments: Een reactie posten

<< Home